No siema, siema, witka w 2019. Cukierki znowu nadają.

Oryginalny tytuł brzmiał "z pierdolnięciem", ale uznałam, że chociaż w tytule nie wypada używać niecenzuralnych słów. Jednak bądźmy szczerzy, panie polonistki raczej tej strony nie czytają, więc mogę pisać jak chcę. A skoro już o wulgaryzmach mowa... W sumie to w naszych mangach z rzadka rzucamy jakieś poważniejsze kwiatki, ale czemu się dziwić, w większości to szojki. Jednak nawet jeśli, to osobiście jakoś mam awersję do dawania wulgaryzmów w tłumaczeniu, o ile klimat mangi aż tak do tego nie pasuje. Dlatego zdziwiło mnie, że w takim KuroBasu tłumacze odważyli się zmieniać rejestr i wrzucać więcej wulgaryzmów, niż jest w oryginale. Jednak tam są młode chłopaki, więc w sumie pasuje. Chociaż już w Hero Academii "fuck" Minety został przetłumaczony jako "kuźwa"... Także zależy od osoby. A Wy? Co uważacie o wulgaryzmach? Czy bardzo Was rażą i jesteście za usuwaniem ich, albo zdajecie się na tłumacza i jego dostosowanie do warunków, a może najlepiej trzymać się jednak oryginału?

Ale, ale! To jeszcze nie koniec... Chociaż właściwie to tak, to koniec czegoś. Żegnamy się z serią Asagao to Kase-san, która tak właściwie to się tak nie nazywa. Zmieniamy jej nazwę na Kase-san, bo ta jest poprawna. "Asagao" to powoje, a "Asagao to Kase-san" to tytuł jednego z rozdziałów. W każdym razie, dziewczyny kończą szkołę i czas już poważnie zastanawiać się, gdzie pójść na studia. Jak wpłynie to na ich związek i, co ważniejsze, czy on przetrwa? Dla fanów tej serii mamy niespodziankę w tym roku ;) 


A i mamy nowe słodziaki w gangu! (hę? hę? okej, ten żart był słaby) Witamy serdecznie tłumaczkę, Chise, oraz tłumaczkę, edytorkę i typesetterkę Eeyore ! Mamy nadzieję, że będzie się Wam dobrze z nami pracować!

Do przeczytania, Cukierki out.

Kase-san [KONIEC]
Rozdział 23
Rozdział 24
Rozdział 24.5

Koi wa Hito no Hoka
Rozdział 6

Mosspaca Advertising Department
Rozdział 28
Rozdział 29

Short Cake Cake
Rozdział 21
  1. Dziękuje ślicznie.
    Co do wulgaryzmów to różnie u mnie bywa.
    Ja w liceum nie używałam wulgaryzmów, co niezmiennie zawsze wprawiało w zdumienie moją przyjaciółkę.
    Jeszcze raz ślicznie dziękuję za wszystkie rozdziały, a także za napisanie tej aktualki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy się! :D
      Podziwiam, długo wytrzymałaś xD Ja tak od końca gimnazjum zaczęłam, ale też wszystko zależy od tego, gdzie jestem :>
      A my dziękujemy za komentarz :)

      Usuń
    2. Dokładnie wszystko zależy od tego gdzie człowiek jest i jak bardzo potrafią go przy okazji wyprowadzić z równowagi(ja głównie przeklinam jak tracę cierpliwość, a jestem bardzo cierpliwym człowiekiem).
      Nie ma za co mi dziękować, wy wykonujecie całą pracę. Za taką pracę należy się przynajmniej podziękowanie, którego napisanie zajmuje kilka chwil. :)

      Usuń
    3. Właśnie!
      Mnie za to łatwo zdenerwować, także podziwiam ludzi cierpliwych xD
      Bardzo nam miło i cieszymy się z takiego Czytelnika :)

      Usuń
  2. Dzięki za aktulkę <3

    Ps. Czemu Koi wa Hito no Hoka -rozdział 6 jest dodany 2 razy? Raz teraz i raz w TOM1 :V

    OdpowiedzUsuń